공부/수능2012. 3. 3. 17:00

would like to --- : --- 하고 싶다.

I would like to live in suburbs.

(나는 교외에 살고 싶다.)

어구: suburbs「교외」복수형으로 쓰는 경우가 많다.

해설: <I like to-->「--하고 싶다」보다는 ‘정중한’ 표현

I like to have a talk with her.

(그녀와 이야기를 나누고 싶다.)

회화체에서는 <I'd like to-->의 꼴을 많이 쓴다.

I'd like to discuss this problem.

(이 문제를 의논하고 싶다.)

I would like to stand in a place where there no buildings or trees to block our view of the sky and look up at the sky on a clear night.

(하늘조망을 가로막는 건물도 나무 없는 곳에 서서 맑은 밤하늘을 쳐다보고 싶다.) block one's view of--「--의 조망을 가로 막다.」

look up at--「--을 쳐다보다」

ought to --: 당연히 -- 해야 한다.

You ought to spend hours out of doors on a day like this.

(이런 날에는 너는 집 밖에서 몇 시간씩 보내야 한다.)

어구: out of doors「집밖에서」 like this「이와 같은」

해설: <ought to-->는 「당연한 의무」를 나타낸다.

You ought to support your family.

(너는 당연히 가족을 부양해야 한다.)

You ought to have decent meals instead of junk food.

(그런 잡동사니 음식 대신에 정갈한 식사를 해야 한다.)

추측

Posted by 빈블랭크